DE LAS TECNOLOGÍAS DE LA INFORMACIÓN Y LA COMUNICACIÓN A LAS TECNOLOGÍAS DEL APRENDIZAJE Y EL CONOCIMIENTO COMO MEDIADORAS PARA DESARROLLAR LA CREATIVIDAD EN CONTEXTOS UNIVERSITARIOS
Resumen
PALABRAS CLAVE: Herramientas tecnológicas; Tecnologías de información y comunicación; Tecnologías del aprendizaje y del conocimiento; Creatividad
FROM INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES TO LEARNING AND KNOWLEDGE TECHNOLOGIES IN MEDIATING THE DEVELOPMENT OF CREATIVITY IN UNIVERSITY CONTEXTS
ABSTRACT
The article aims to achieve the right mix of the use of technology with the pedagogy, through strategies that enable teachers to transform their teaching practices, generating a renewed methodology to develop the creativity of college students in the learning process. In response to the demands of modern, must consider not only the correct selection of content must consider not only the correct selection of content, but also the appropriate resources to enable independent learning adjusted to changing educational and technological development, taking classes as results and a memorable experience understandable that students are motivated to continue to learn actively and interactively.
KEYWORDS: Technological tools; Information and Communication Technologies; Learning and knowledge Technologies; Creativity
Texto completo:
PDFEnlaces refback
- No hay ningún enlace refback.
Copyright (c) 2015 Marjorie Calderón Zamora

Este trabajo está licenciado bajo una Licencia Internacional Creative Commons 4.0 Atribución .
INDEXACIÓN
La Revista Electrónica Formación y Calidad Educativa (REFCalE) se encuentra indizada o referenciada en las siguientes bases de datos internacionales:
Latindex, https://www.latindex.org/latindex/ficha/21680