LA CONSULTA DOCENTE. UNA APROXIMACIÓN A SU METODOLOGÍA
Resumen
PALABRAS CLAVE: Formas de organización; consulta docente; estructura metodológica.
THE TEACHER CONSULTATION. AN APPROACH TO YOUR METHODOLOGY
ABSTRACT
The teacher consultation as a way of organizing the teaching-learning process in higher education is a proposal for how to structure methodologically. It is part of the analysis of the different forms of organization in higher education and is specified on the criteria issued by some researchers on the issue to reach a definition and structuring it in a way that allows compliance with the specific objectives of avoiding her confused with other forms of organization which have coincident points, but their objectives are very different. Some considerations about definitions given by other authors and reference to the fundamental actions to develop in each phase of it, based on the expertise of several experienced teachers surveyed is exposed.
KEYWORDS: Forms of organization; teacher consultation; methodological structure.
Texto completo:
PDFReferencias
Álvarez de Zayas C. (1997). “Curso 20 de Pedagogía 97. La Universidad, sus procesos y leyes Editado por IPLAC. La Habana.
Álvarez de Zayas, C. (1989). "Fundamentos teóricos de la dirección del proceso docente educativo en la Educación Superior Cubana. MES. La Habana. Página 138.
Danilov M. A. Y M. N. Skatkin (1980). Didáctica de la escuela media. Editorial Libros para la Educación. La Habana.
Franco Pérez, M. (2004). El trabajo independiente y la consulta docente. Un binomio necesario para el proceso de aprendizaje. Disponible en http://www.monografias.com/trabajos17/consulta-docente/consulta-docente.shtml#ixzz3SbeMshfO. Consultado: 10 de enero de 2015.
Labarrere Reyes, G. Y G. Valdivia Pairol. (1989). Pedagogía. Editorial Pueblo y Educación. La Habana.
Trujillo Saínz, Z. C., et al. (2013). La Consulta Docente en la consolidación del aprendizaje. Una propuesta de estrategia didáctica. Rev Ciencias Médicas vol.17 no.5 Pinar del Río sep.-oct. 2013
Enlaces refback
- No hay ningún enlace refback.
Copyright (c) 2017 Enrique Torres Almanza, José Reyes Reynaldo

Este trabajo está licenciado bajo una Licencia Internacional Creative Commons 4.0 Atribución .
INDEXACIÓN
La Revista Electrónica Formación y Calidad Educativa (REFCalE) se encuentra indizada o referenciada en las siguientes bases de datos internacionales: