LA FORMACIÓN EN VALORES Y EL COMPORTAMIENTO DE LOS ESTUDIANTES UNIVERSITARIO. CASO: ESTUDIANTES DE LA CARRERA DE HOTELERÍA, ULEAM
Resumen
PALABRAS CLAVE: Comportamiento, valores, familia, personalidad, entorno social.
VALUES TRAINING AND THE BEHAVIOR OF UNIVERSITY STUDENTS. CASE: STUDENTS OF THE HOTELER CAREER, ULEAM
ABSTRACT
The present research poses the formation of the values and the behavior of the students of the Faculty of Hospitality and Tourism of the ULEAM. The general objective is to analyze the education in values that the parents preach, relating them to the formation of the personality of the students; As well as examining the application of teacher training policies and code of coexistence by the authority in the resolution of conflicts. In addition, establish the influence of the social environment on the practice of values of students. It has been necessary to identify the technical-pedagogical instruments used by teachers to promote training in values within the classroom. For the development of this research was used the deductive-inductive method that allowed starting from general theories to the particular ones in order to know the causes of the formation in values of the students; Through the application of surveys and the tabulation of the same, whose sample were the teachers, parents and students. The students' qualifications were taken in order to compare and relate to the behavior, concluding that the formation in values influences significantly in the behavior of the students reason why a strategy is proposed to strengthen the action of the students by means of the formation of values.
KEYWORDS: Behavior, values, family, personality, social environment.
Texto completo:
PDFReferencias
Bolaños Guerrero, K., Bravo Gutierrez, L., & Silva Canizales, A. (2014). En la escuela: sale el castigo y entra la familia.
Camacho Bernabé , N. E. (Lima, 2010). Diseño de estrategias educativas sustentadas en la formación de valores para superar la indisciplina de los alumnos del 1er año de secundaria de la I.E. “Manuela Felicia Gomez”. Universidad Nacional “Pedro Ruiz Gallo”, Página 27.
Duarte Ato, A. E. (2011). La práctica de valores y su incidencia en el comportamiento de los niños y niñas del cuarto año de educación básica en la escuela “Club de Leones”. Obtenido de Repositorio Universidad Central del Ecuador: http://www.dspace.uce.edu.ec/
Estupiñán Ricardo, J., DAC Vera, JRV Galeas, VAR Jacomé (2016). Participación de los estudiantes en el proceso de enseñanza-aprendizaje en la educación superior de Ecuador. Revista Magazine de las Ciencias. ISSN 2528-8091. Volumen 1. Número 3. Páginas 35-50.
GASCÓN, A. d. (2003). Autoconocimiento y Formación:. Tendencias Pedaqóqicas .
Litwin, E. (1998). Tecnología educativa Paidc"s.
Ortega, R., Rosariol, R. d., & Mora-Merchán, J. A. (2001). VIOLENCIA ENTRE ESCOLARES. Revista Interuniversitaria de Formación del, 3.
Pelier, R. H. (2014). El profesor universitario en la formación de valores éticos. Educación Médica Superior, 2.
Rodríguez, R. G., & García, J. C. (2016). Educación en valores de estudiantes universitarios. Humanidades Médicas, 2.
Schemelkes, S. (1995). Hacia una mejor calidad de nuestras escuelas.
Vaillant, D. (2009). Formación de porfesonres de Edcuación Secundaria: realidades y discursos. Revista de Educación .
Vargas, M., & Isabel, A. (2004). La evaluación educativa: Concepto, períodos y modelos. Revista Electrónica "Actualidades.Vigotski. (2014). www.psicopedagogia.com. Obtenido de Definición de teoria del aprendizaje de vigotsky: http://www.psicopedagogia.com/definicion/teoria%20del%20aprendizaje%20de%20vigotsky
Enlaces refback
- No hay ningún enlace refback.
Copyright (c) 2018 Pedro Vicente Quijije, Emil Viera Manzo, Diego Guzmán Vera

Este trabajo está licenciado bajo una Licencia Internacional Creative Commons 4.0 Atribución .
INDEXACIÓN
La Revista Electrónica Formación y Calidad Educativa (REFCalE) se encuentra indizada o referenciada en las siguientes bases de datos internacionales:
Latindex, https://www.latindex.org/latindex/ficha/21680